Ta ¨jiná Čína¨

21:42:00


     Od září 2014 studuji na National Sun Yat-sen university v Kaohsiungu na jihu Taiwanu. Po absolvování filosofie a japonské filologie na UP jsem se rozhodla vystudovat tu obor s názvem International Master Program of Asia-Pacific Affairs a už pátým měsícem se o to víceméně úspěšně pokouším.



Na Taiwan mě přivedli především taiwanští spolužáci, se kterými jsem seznámila během svého působení v Olomouci a mimo jiné také štědré dvouleté stipendium, které poskytuje taiwanské ministerstvo školství zahraničním studentům. Získat ho nebylo pravda úplně nejjednodušší, ale už teď můžu s určitostí říct, že se ten skoro rok trvající boj na sto procent vyplatil.
Taiwanské vysoké školství se částečně liší od toho českého, bakalářský titul tu má téměř každý a proto jsou za ty „opravdové“ vysokoškoláky považováni až studenti magisterských oborů. Vládne tu spíše americký systém výuky, tudíž je potřeba hlavně přemýšlet, dokázat vše kriticky zhodnotit a rozebrat a na biflování učebnic se tu moc nehraje. Naštěstí. Díky tomu mi zbývá poměrně dost času na cestování, poznávání místní kultury, zkoušení nových jídel (moje nejoblíbenější kuchyně tu je korejská a japonská, jelikož taiwanské jídlo je skutečně velmi specifické) a celkové sžívání se s tímhle ostrovem, který je sice poloviční oproti České republice, ale lidí tu žije více než dvakrát tolik, co u nás.
Taiwan má prakticky všechno, co si běžný turista může přát; velkoměsta s mrakodrapy postavenými hned vedle buddhistických chrámů, národní parky, pláže, hory a k tomu všemu ještě navíc úžasně přátelské obyvatele a minimum cizinců.
I když Taiwan není zrovna „coby kamenem dohodil“ a člověk musí strávit minimálně sedmnáct hodin v letadle, aby se sem dostal, stojí to za to a já můžu návštěvu téhle „jiné Číny“ jenom doporučit. 
- Gabriela Ulrichová



You Might Also Like

0 komentářů